העונש הגיע מהר: ח"כ קיש הושעה מכל ועדות הכנסת

    דוד לזר No Comments on העונש הגיע מהר: ח"כ קיש הושעה מכל ועדות הכנסת
    10:14
    16.05.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on השר אליהו קורא לפטר את גלנט: הוא לא רוצה לנצח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חבר הכנסת יואב קיש מ'הליכוד', הושעה היום (שלישי) מוועדת חוץ וביטחון ומוועדת הכספים של הכנסת עד להודעה חדשה על ידי יושב ראש הקואליציה, צחי הנגבי, זאת בתגובה להעדרותו אמש מההצבעה על שינוי חוק הגיוס.

    כזכור, עוד קודם היותו חברת כנסת, קיש עמד בראש מאהל הפראיירים ובראש מאבקי שוויון בנטל, ובימים האחרונים עמד תחת לחצים רבים מצד 'יש עתיד' שהפצירו בו להמנע מלהצביע בעד תיקון החוק.

    אמש כתב קיש ברשת החברתית, כי "הלילה כמעט והסתיימה אחת מההתמודדויות הערכיות הקשות שהיו לי. אני מודה שדבר אחד היה ברור לי מלכתחילה והוא שלא אוכל להצביע בעד החוק כפי שהוא. נבחרתי לפני כשבעה חודשים לכנסת, אני מחוייב לקואליציה ולממשלת הליכוד ולכן לא יכולתי להצביע נגד. אבל גם לא יכולתי להתעלם מערכיי, מאמונתי ומפעילותי טרם נבחרתי לכנסת למען השוויון בנטל".

    לדבריו, "למעשה הבחירה היתה בין המחויבות למשמעת הקואליציונית ושלטון הליכוד לבין המחויבות הערכית הבסיסית שלי למען צבא העם, למען השוויון בנטל. מקטרגים יש מכל צד ובכל סיטואציה. החלטתי לא להשתתף בהצבעה. על אף שהחוק עבר ללא קבלת ההסתייגויות שהצגתי, אני מרגיש שעשיתי את הצעד הנכון. שהייתי חייב לעצמי ובוודאי לבוחרי את ניסיון המאבק הזה שלצערי במבחן התוצאה לא צלח".

    "בראשית דבריי כתבתי "כמעט". תם ולא נשלם. אמשיך להיאבק מתוך הכנסת למען השוויון בנטל. אשתמש בועדה שבראשותי עם מנת לעקוב צמוד אחר מגמות הגיוס ואחר הטיפול בהסתה נגד החיילים החרדים. את המחיר שאשלם על מאבקי הערכי הזה כנראה נגלה בבוקר או בעוד כמה ימים. אבל יהיה מה שיהיה, יש דברים חשובים יותר וזה בהחלט היה חשוב יותר", כתב קיש בהודעתו.



    0 תגובות